Možná jste si všimli, že při platbě firemními / obchodními kartami je účtován poplatek 1,98% (na základě zák.č.370/2017Sb). Tyto karty jsou obvykle označeny např. "Corporate", "Commercial", "Business", "Diners Club", "International" apod. a patří poskytovatelům např. VISA nebo Mastercard. Nemáme z toho radost, na firemní karty se ovšem nevztahuje stejná regulace jako na karty spotřebitelské. Této situace naplno využívají poskytovatelé platebních služeb (VISA, Mastercard apod.), kteří si u firemních karet účtují výrazně vyšší poplatky (až 3%). Jako JADAL.cz na to chceme upozornit, a zákazníky z řad podnikatelů proto vybízíme k využití bezpoplatkových platebních metod.
Poplatky za platby běžnými spotřebitelskými kartami jsou regulovány jak na úrovni EU, tak v českém zákoně. Stejná regulace se ale nevztahuje na podnikatelské karty vydávané k firemním účtům. U nich si mohou vydavatelé karet a karetní asociace účtovat mnohonásobně vyšší poplatky, které běžně dosahují i několika procent. Jde o poplatek, který prodejce hradí vydavateli karty a jehož výši nemůže ovlivnit. Přenést platbu poplatků na zákazníka jsme se rozhodli proto, že vydavatelé karet a karetní asociace nechtějí nastavit rovné podmínky pro spotřebitelské a firemní karty, což negativně ovlivňuje nejen velké obchodníky, ale také menší prodejce a samozřejmě firemní zákazníky. Vysoké poplatky se totiž v konečném důsledku projeví na zdražení nabízeného zboží a služeb. Věříme, že nejlepší způsob, jak na tento problém upozornit a zároveň ušetřit zákazníkům peníze, je transparentnost. Vždy máte možnost se jim vyhnout, pokud zvolíte jinou platební metodu.
Vyhnout se poplatku za platbu firemní kartou není nic těžkého. Stačí si vybrat jednu z mnoha férových platebních metod, ke kterým se žádné dodatečné poplatky hrazené firemním zákazníkem nevztahují. Mezi nejlepší bezpoplatkové platební metody patří:
Přenést poplatek za platbu firemní kartou na zákazníka byl nepopulární krok, stojí za ním ale snaha ušetřit zbytečné výdaje nám i našim zákazníkům. Těm totiž vždy nabízíme způsoby, jak platbu provést bez poplatků. Doufáme, že tak přispějeme k narovnání podmínek na trhu s platebními kartami a větší spokojenosti našich zákazníků.
Všechny peníze z poplatku si účtuje vydavatel karty, což znamená, že pokud zboží vrátíte nebo si ho nevyzvednete a požadujete peníze zpět, dostanete zpět pouze peníze za zboží, protože poplatek za platbu kartou zůstává vydavateli karty. To je další důvod, proč před firemní kartou upřednostnit jinou platební metodu.